Kenapa Saya Telah Kembali ke Kertas untuk Penjadualan Hari Saya

Anonim

Saya menggunakan Kalendar Google untuk pandangan pelantikan dan aktiviti bulanan luas dan ToDoist untuk senarai dan untuk memeriksa tugas-tugas tertentu yang perlu dilakukan (terutama jika saya memerlukan peringatan). Memiliki aplikasi ini pada telefon saya bermakna maklumat ini ada bersama saya sepanjang masa, tetapi tidak menawarkan penyelesaian berasaskan masa yang cukup untuk menguruskan jam sebenar pada hari saya. Masukkan perancang saya. Inilah sebabnya mengapa semua di atas kertas adalah hebat ...

  1. Saya dapat melihatnya sepanjang masa. Saya menggalakkan perancang kertas saya di atas buku masakan di meja saya. (Saya menggunakan Emily Ley Academic Daily Simplified Planner, digambarkan di atas.) Dengan cara ini saya dapat melihat sekilas tanpa menghidupkan telefon saya, yang terlalu sering menyebabkan gangguan dan membuang masa.
  2. Ia memaksa saya untuk menyedari masa saya. Perancang saya mempunyai gambaran keseluruhan bulan dan jadual harian, ditandakan oleh jam, untuk setiap hari. Saya mengambil sedikit masa setiap hari Ahad untuk merancang minggu saya dan beberapa minit setiap malam untuk merancang hari yang akan datang. Dengan mendapat tugasan saya yang berkaitan dengan masa sebenar hari ini, kemungkinan bahawa mereka akan benar-benar dapat melakukan skyrockets.
  3. Ia lebih disengajakan. Hanya ada sesuatu tentang menulis perkara-perkara yang merasakan hidup lebih dekat; ia benar-benar masuk akal? Dan, bagi saya, tindakan meletakkan sesuatu di atas kertas di dunia nyata, jadi untuk bercakap, membantu saya menginternalisasi perkara-perkara yang perlu saya lakukan. Ini pada akhirnya menjadikan saya benar-benar melakukannya.
  4. Ia lebih cantik. Membeli seorang perancang yang menelan belanja wang, yang saya nantikan dengan menggunakannya, dan itu membuat saya bahagia setiap kali saya melihat ia pergi jauh dalam memotivasi saya untuk menguruskan masa saya dengan baik.